
Start w biznesie rzadko bywa bezproblemowy. Solidny biznesplan, dobra organizacja pracy oraz chęć uczenia się nowych rzeczy to absolutne podstawy, jeżeli marzysz o własnej działalności gospodarczej. Jednak jeśli wybierzesz dołączenie do sieci franczyzowej, może się okazać, że otrzymasz nieocenione wsparcie, takie jak opieka asystenta, darmowe szkolenia czy pomoc w rekrutacji pracowników. Zainteresowany? W takim razie dowiedz się, czym jest franczyza oraz jakie role pełnią franczyzodawca i franczyzobiorca.
Czym jest franczyza?
Franczyza to koncepcja biznesowa, która jest w pewnym sensie na sprzedaż. W zamian za pewne opłaty otrzymujesz prawo do posługiwania się logiem danej firmy oraz zyskujesz opiekę. Dzięki temu stajesz się przedstawicielem marki, dowiadujesz się, jak prowadzić biznes, aby odnieść sukces oraz otwierasz własną placówkę franczyzową jako jej właściciel. W ten sposób możesz rozpocząć prowadzenie własnego biznesu w wielu różnych branżach, nawet w opiece zdrowotnej. Sprawdź propozycje tutaj https://allebiznes.pl/category/franczyza/opieka-zdrowotna/.
Kim jest franczyzodawca?
Franczyzodawca to posiadacz praw do danej marki, który udzieli Ci zgody prowadzenie działalności pod swoim szyldem, przeszkoli Cię oraz zostawi wytyczne, dotyczące prowadzenia biznesu. Wiele przedsiębiorstw decyduje się na rozwój za pośrednictwem sieci franczyzowej, dzięki temu zwiększa się zasięg marki oraz zarabia ona na Tobie. W zamian za wsparcie i możliwość dołączenia do sieci możesz płacić na różne sposoby. Do możliwych kosztów należy często jednorazowa opłata licencyjna, opłata marketingowa za wsparcie w promocji Twojego biznesu lub opłata miesięczna stanowiąca procent od obrotu.
Kim jest franczyzobiorca?
Franczyzobiorca to przedsiębiorca, który dołącza do sieci partnerskiej i prowadzi biznes zgodnie z wytycznymi franczyzodawcy. Bardzo często franczyzobiorcą można zostać nie posiadając doświadczenia w biznesie, gdyż franczyzodawca zapewnia stosowne szkolenia. Czasem jednak zdarza się, że przedsiębiorcy, którzy mają już działalność, podejmują współpracę na zasadzie franczyzy. To częste na przykład w branży spożywczej https://allebiznes.pl/category/franczyza/spozywcze-i-przemyslowe/. Wiele osiedlowych sklepików zostaje zamienionych na placówki znanych sieci, ponieważ ich właściciele mają nadzieję zwiększyć sprzedaż, dzięki rozpoznawalnemu szyldowi.