Copywriter zajmuje się różnymi tekstami. Tworzy wpisy na blogi, artykuły, opisy produktów oraz tzw. teksty SEO. Pisanie tekstów SEO polega na tworzeniu treści dla czytelnika oraz wyszukiwarki. Być może brzmi to, jak coś skomplikowanego, ale wcale tak nie jest. Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się, czym jest SEO oraz jak prawidłowo tworzyć takie specjalistyczne treści.
Od czego zacząć pisanie tekstów SEO?
Frazy kluczowe muszą znaleźć się w tekście, ale pamiętaj, żeby były wplecione naturalnie. Zaprezentuję to na przykładzie frazy „cięte kwiaty Warszawa”. Idealne zdanie dla robota wyszukiwarki, ale niespecjalnie nadające się do czytania. Nie możesz napisać „Piękne i pachnące cięte kwiaty Warszawa uświetnią twoje wesele” – nie brzmi to dobrze ani nie jest poprawne gramatycznie. Prawidłowe umieszczenie frazy w zdaniu może wyglądać np. tak: „Zamów piękne i pachnące, cięte kwiaty. Warszawa jest miastem, w którym możesz je kupić na miejscu.” Roboty ignorują znaki interpunkcyjne, dlatego istnieje możliwość dzielenia nimi fraz kluczowych.
Warto zapytać zleceniodawcę, czy możesz odmieniać frazy przez przypadki. Często jest to możliwe i ułatwia wstawienie pożądanych słów w pasującym kontekście. Pisanie tekstów SEO wymaga kreatywności oraz dobrych zdolności językowych. Zatem, żeby zacząć to robić, należy poćwiczyć. Możesz znaleźć lub wymyślić przykładowe frazy kluczowe i spróbować stworzyć artykuł, który będzie je zawierał.
Czym są unikalne teksty SEO?
SEO to skrót od angielskich słów Search Engine Optimization, co można przetłumaczyć jako optymalizacja dla silnika wyszukiwarki. Pisanie tekstów seo unikalnych jest domeną zawodowych copywriterów. Teksty SEO zawierają frazy kluczowe, które muszą pojawić się w danym tekście przynajmniej raz. Umożliwia to znalezienie artykułu przez wyszukiwarkę np. Google. Mechanizm szuka treści według wspomnianych fraz kluczowych, jednak sama treść artykułu musi być również przyjazna dla czytelnika oraz unikalna czyli nie kopiowana z innych stron. Zadaniem copywritera jest zatem stworzenie ciekawego i praktycznego tekstu, który spełni dwie funkcje.