Sprawna klimatyzacja to gwarancja komfortu jazdy w każdych warunkach. Dlatego warto pamiętać o jej regularnym serwisowaniu. Dzięki temu unikniemy nie tylko awarii, ale i kłopotów ze zdrowiem. Kto może nam pomóc w tym zakresie?
Kontrola i serwis klimatyzacji – czym się różnią?
Kwestia klimatyzacji powinna być ważna dla każdego kierowcy. Chłodzenie powietrza w aucie jest szczególnie istotne w okresie letnim, gdy temperatura wewnątrz pojazdu szybko rośnie. Sprawna i czysta klimatyzacja pozwala ją regulować bez obaw o nasze zdrowie i bezpieczeństwo na drodze. Stan tego systemu powinniśmy monitorować przynajmniej raz w roku. Wiosna jest doskonałym okresem na tego typu czynności. Kontrola polega na tym, że pracownik serwisu sprawdza ciśnienie w układzie oraz jego poprawne działanie. Jeśli nie będzie miał zastrzeżeń w tym zakresie, to skończy się na wymianie filtra kabinowego oraz odgrzybianiu. To właśnie te mikroorganizmy gromadzą się w naszym systemie klimatyzacji i mogą wpływać negatywnie na nasze zdrowie. Dlatego pracownik pozbędzie się ich z użyciem środków chemicznych lub za pomocą ozonatora. Te drugie rozwiązanie cieszy się coraz większą popularnością. Metoda ta jest nie tylko szybka, ale i bardzo skuteczna. Po zabiegu konieczne jest jednak wywietrzenie samochodu.
Serwis klimatyzacji – jakie działania obejmuje?
Serwis klimatyzacji różni się od rutynowej kontroli tym, że nie trzeba go przeprowadzać co roku. To od wyników kontroli zależą bowiem działania, jakie musimy podjąć, by system działał prawidłowo. W ramach serwisu klimatyzacji wykonuje się chociażby wymianę czynnika roboczego. To właśnie ten środek jest odpowiedzialny za chłodzenie powietrza. W wyniku pracy układu może go ubyć w ciągu roku nawet 10%. Jeśli jego objętość jest jeszcze mniejsza, wówczas konieczne będzie sprawdzenie szczelności całego układu. Serwis klimatyzacji dokonuje także pomiaru jej wydajności. Więcej informacji na ten temat przeczytasz pod tym linkiem https://bmw-slusarczyk.pl/oferta/serwis-klimatyzacji. Wydajność bada się poprzez mierzenie czasu, jaki potrzebny jest do osiągnięcia w kabinie konkretnej temperatury. Wynik porównuje się z danymi przygotowanymi przez producenta.